De vazut in Cracovia –movila Kosciuszko (Kosciuszko Kopiec)

Recunosc ca am plecat de acasa cu o lista prea lunga cu lucruri de vazut in Cracovia raportata la cat timp aveam, dar asta nu ne-a impiedicat sa ajungem la toate. Ultimul pe lista, dupa centrul vechi din Cracovia, castelul Wawel si cartierul evreiesc a fost movila Kosciuszko(Kosciuszko Kopiec in poloneza sau Kosciuszko Mound in engleza), un obiectiv trecut de rezerva daca ne mai ramanea timp, dar ne-am facut noi timp sa ajungem si la el.
Movila Kosciuszko (Kosciuszko Kopiec) din Cracovia
Movila Kosciuszko (Kosciuszko Kopiec) din Cracovia
Intreband Google-ul ce este de vazut in Cracovia am dat intamplator peste o poza cu movila Kosciuszko (Kosciuszko Kopiec). Prima data am crezut ca este un musuroi de furnici si abia apoi am vazut imaginea cu un om urcand, care m-a ajutat sa-mi dau seama de proportii.
Kosciuszko Mound este o movila artificiala ridicata in cinstea liderului polonez Tadeusz Kościuszko. In 1823 movila artificiala a fost finalizata si cativa ani mai tarziu austriecii au ridicat o cetate din caramida in jurul ei si o capela.
Am ajuns pe acest deal la apus, dupa o plimbare prin padurea intunecata de la poalele lui. Mai aveam jumatate de ora pana la incheierea programului de vizitare a movilei Kościuszko (Kosciuszko Kopiec), asa ca am platit biletul de intrare si am urcat pana in varf. Privelistea de sus ne-a surprins placut. De o parte se vedea Cracovia printr-o pacla subtire si de cealalta parte vaile si dealurile verzi ale Poloniei, toate scaldate in lumina calda a apusului. Din varf am observat ca se putea ajunge cu masina chiar pana la poarta unde se achita biletul, nemaifiind nevoie de plimbarea prin padure. Cu biletul de intrare se mai puteau vizita si expozitiile din muzeu, dar noi am ajuns prea tarziu pentru ele.

Movila Kościuszko (Kosciuszko Kopiec) nu apare des in lista obiectivelor turistice de vazut in Cracovia. Poate si de aceea este bine sa fie lasata la urma. Merita vizitata pentru privelistea din varf si eu am insistat sa ajungem aici pentru ca nu mai vazusem un deal artificial, dar inaintea ei Cracovia ofera multe alte atractii. Cu movila Kościuszko am terminat vizita in Cracovia si a doua zi ne-am indreptat spre locul unde ar trebui sa se opreasca fiecare pentru a evita ca ororile trecutului sa se repete - Auschwitz.

Etichete: , ,