Orasul Ghent, Belgia - bun de vizitat, bun de locuit

Dimineata devreme am luat trenul din Bruxelles si, dupa aproape o ora, coboram in gara din Ghent pregatiti sa ne plimbam o zi intreaga prin el. Nu am fost insa pregatiti pentru tot ce avea sa ne ofere modest orasul si dupa numai o zi de vizitat Ghentul, in minte mi-a incoltit un gand pe care nu-l mai avusesem pana atunci: intr-o zi as vrea sa locuiesc aici!

Ghent sau Antwerp pentru o excursie de o zi?

Imediat dupa ce am cumparat excursia in Bruxelles, stiam ca in drum spre Bruges ne vom opri o zi in Ghent sau Antwerp – intrebarea era in care? Parerile erau impartite asa ca decizia nu a fost usoara. Am intrebat cunoscutii care mai fusesera in Belgia ce ne recomanda si am cautat prin tot internetul intrebandu-l naiva „ce sa alegi intre Ghent si Antwerp?” sperand ca ma va lumina. Decizia a fost luata dupa discutia cu o prietena cu gusturi asemanatoare cu ale mele in materie de calatorii, care le vizitate pe amandoua. „In Antwerp ai de vazut gara si magazinele de diamante, iar Ghentul este un oras mai mult medieval.” Atunci decizia a fost luata – Ghent sa fie!

Ce am vizitat in Ghent

Odata ajunsi in centru, am inceput o plimbare lunga pe la toate obiectivele principale din centrul orasului:

1. Catedrala St Michael:

Prima dintre multele biserici gotice vizitate in Ghent a fost catedrala St Michael, cu o arhitectura impozanta si interiorul asemanator cu toate marile catedrale pe care le-am mai vazut.

2. Graslei si Korenlei

Cele mai sic strazi din Ghent, Graslei si Korenlei, incadreaza raul Leie chiar in centrul orasului. Casele vechi, cafenelele ascunse in curti mici si barcile care plutesc lin pe rau fac o placere din orice plimbare pe aici.

3. Fortareata Gravensteen

Tot aproape de centrul orasului, o fortareata ramasa in picioare din secolul 12 face nota discordanta cu cladirile dimprejur. Este fortareata Gravensteen restaurata in secolul 19 si transformata de atunci in muzeu.

4. Turnul Belfry

In piata principala a orasului ne-am oprit sa admiram turnul Belfry, in care am si urcat. Privelistea de sus este frumoasa, mai ales ca se vad toate cele 4 zari. In urcare am intalnit dragonul care a ocupat pe acoperisul turnului pentru multa vreme rolul de pazitor al orasului. Astazi locul lui a fost luat de un dragon mai rezistent la vremea ploioasa din Ghent.

5. Catedrala St Nicholas

Tot centrul istoric din Ghent este inscris in patrimoniul UNESCO. La vest de turnul Belfry, catedrala St. Nicholas este o alta biserica gotica din acest centru istoric. Surprinzator cand am intrat in ea a fost faptul ca inauntru nu am gasit banci si o liniste de rugaciune, ci un targ de vechituri si agitatie.

6. Catedrala St. Bavo

Catedrala St Bavo, aflata la est de turnul Belfry, intregeste ansamblul istoric din centrul Ghentului. Am gasit-o in renovare si de aceea nu am mai vizitat-o.
O zi a fost de ajuns pentru a vizita Ghentul. Este un oras vechi, cu multe atractii turistice, chiar daca nu atat de vizitat (de, apropierea de Bruges nu-l avantajeaza), dar mie cel mai mult mi-a placut ca este un oras echilibrat. De aici s-a si nascut ideea ca intr-o zi poate ma voi muta aici. Nu am mai simtit asta nicaieri, dar centrul frumos, casele moderne, ingrijite si linistite din afara lui, oamenii senini – cred ca toate m-au convins ca Ghentul poate fi viitoarea mea casa!

Etichete: , ,