In vizita la Parlamentul european din Bruxelles

Dupa plimbarea lunga prin Bruxelles in prima zi, ne-am decis ca a doua zi sa si vizitam ceva si am inceput cu Parlamentul european. Ne obisnuisem deja vizual cu cladirile vechi din Bruxelles si strazile lui pavate, asa ca atunci cand am iesit de la metrou in cartierul european am ramas putin surprinsi.
Cladirea Parlamentului european din Bruxelles
Cladirea Parlamentului european din Bruxelles
Spre deosebire de restul orasului, cat de cat omogen, cartierul european pare din alt film – o bucata de New York alipita Bruxellului vechi. Bulevardele largi si drepte, cladirile inalte de sticla si masinile care trec in viteza dau aceasta senzatie. Cladirea Parlamentului european se incadreaza de minune in peisaj – inalta si predominant din sticla.

In vizita la Parlamentul european

Cladirea in care au loc intalnirile parlamentarilor se poate vizita doar in anumite zile si intervale orare. Fiind weekend, noi nu am prins-o deschisa, dar pentru toti vizitatorii, langa, a fost construit Parlamentarium. Parlamentarium este ca un muzeu al institutiilor Uniunii europene care te ajuta sa intelegi mai bine ce se intampla in interior. Intrarea la Parlamentarium in Bruxelles este libera, iar audioghidul este disponibil in toate limbile uniunii inclusiv romana. Mai multe detalii despre o vizita la Parlamentariu puteti gasi aici.


Inauntru ne-am bucurat de o istorie vizuala a Uniunii europene, ne-am plimbat pe harta Europei afland elementele specifice fiecarei tari, am intrat intr-o incapere ce simula intalnirea parlamentarilor si am incercat diversele jocuri concepute pentru a prezenta simplu ce inseamna de fapt UE. Parlamentarium este un muzeu inedit, putin SF, potrivit pentru toate varstele si construit atat de bine incat vorbeste in limba tuturor, pe intelesul tuturor.

Etichete: , ,