Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea II

De fiecare data cand plec in afara imi place sa ma informez legat de transport. Imi usureaza viata si imi ingreuneaza portofelul. Am aplicat acest obicei bun si in cazul Napoli si am incercat sa adun tot ce era scris pe net despre transportul in aceasta zona. Fiind vorba de Italia, mi-ar fi placut sa ma deplasez cu scuterul, dar in prima parte despre transportul in Napoli am scris deja de ce nu as fi avut curaj. In partea a doua am adunat informatiile despre transportul spre celelalte zone demne de vizitat din apropierea orasului Napoli.
Scutere parcate in Amalfi
Scutere parcate in Amalfi


Transport spre palatul Caserta

Palatul Caserta este in oraselul cu acelasi nume, fix langa gara. Numai cand am citit despre el ca este considerat „Versailles - ul Italiei” am zis ca trebuie sa ajung aici! L-am ales chiar in locul insulei Capri!
Cel mai simplu de ajuns la Caserta din Napoli este cu trenul. Exista si cateva autobuze care pot fi folosite, dar nu am mai adunat informatii si despre ele. Pentru tren este necesar un bilet Unicocampania U4, valabil o ora, de 3.5 euro sau valabil o zi de 10.2 euro. Daca vreti sa mergeti intr-o zi de weekend biletul este doar 5.6 euro, deci mai avantajos decat 2 bilete dus-intors de o ora. Nu exista niciun tren care sa mearga doar pana la Caserta, deci trebuie cautate acele trenuri care au statie si in Caserta. De obicei cele cu destinatia Roma opresc aici.

Transport catre Ercolano sau Pompei

Ercolano este la 10 km de Napoli si Pompei la 20 km. Din punctul meu de vedere ambele sunt must-see daca ajungi in regiune, dar din lipsa de timp toti turistitii aleg sa viziteze unul sau altul.
Din Napoli tot trenul ramane cel mai usor de folosit pentru a ajunge in Ercolano sau Pompei. Trenul care merge in ambele locatii are capatul la Sorrento (orasul de plecare pe Coasta amalfitana) si trece pe langa Vezuviu, de aceea poarta numele de Circumvesuviana. Acesta circula foarte bine (parca din 30 in 30 de minute daca tin bine minte) si se poate lua de la nivelul -1 al garii(este semnalizat destul de bine peronul la care opreste).
Un bilet pentru a ajunge la capatul liniei Circumvesuviana costa 4.1 euro, dar pentru Ercolano se poate cumpara un Unicocampania U2 cu 2.2 euro si pentru Pompei un Unicocampania U3 cu 2.9 euro. Mai multe combinatii de bilete de tren pentru a ajunge la Ercolano si Pompei puteti gasi pe pagina asta.   

Transport pana pe Vezuviu

Pentru a ajunge pe Vezuviu exista mai multe variante. Prima varianta este un autobuz care pleaca din Napoli, din Piazza Piedigrotta si care ajunge pe Vezuviu intr-o ora jumate. Are insa doar 2 curse pe zi si pentru a-l utiliza este suficient un bilet Unicocampania U8 de 7.3 euro. A doua varianta, cea pe care am incercat-o si noi, este cu trenul pana la Pompei si de acolo cu un autobuz special care mai costa 10 euro de persoana. Din Pompei se ajunge in 55 de minute pe Vezuviu. Desi a doua varianta este mai scumpa am ales-o pe aceasta pentru a combina si cu Pompei. Despre aceste variante mai multe detalii puteti gasi aici.
Niciuna dintre variante nu te duce insa pana in crater. Ambele te lasa destul de aproape de el si de acolo mai urmeaza o plimbare.

Transportul pe Coasta amalfitana

Pe Coasta amalfitana povestea este alta. Din Napoli, Circumvesuviana duce turistii pana in Sorrento, inceputul Coastei amalfitane. De aici, daca ai mult tupeu poti inchiria o masina sau daca nu, poti folosi autocarul, o varianta mult mai ieftina si mai sigura avand in vedere ca te poti baza pe experienta soferului. Drumul pe Coasta amalfitana este un obiectiv turistic in sine. Peisajele sunt de vis aici, dar soseaua este destul de periculoasa(sau cel putin asa mi s-a parut mie avand in vedere ca implica benzi inguste, pe serpentine, incadrate de munte si prapastie in fundul careia se vede marea).
Biletul Unicocostiera, care acopera transportul pe toata Coasta amalfitana, costa 7.6 euro pentru 24 ore si este valabil si in Circumvesuviana, trenul de la Napoli la Sorrento. Din Sorrento, calatoria pe Coasta amalfitana se face cu autobuze SITA (compania de transport care opereaza pe coasta). Acestea ajung in toate oraselele importante: Positano, Amalfi, Salerno(capatul) si Ravello.
Despre transportul pe Coasta amalfitana puteti citi mai multe aici

Transportul spre insulele Capri si Ischia

Alte obiective destul de cunoscute in aceasta zona sunt insulele Capri si Ischia (mai mult Capri). Din Napoli se poate ajunge usor cu ferrybotul pe ele. Nu m-a interesat foarte tare pentru ca stiam ca nu le vom vizita, dar am gasit un orar al transporturilor spre Capri aici. Pe insula exista alte mijloace de transport.

Cum sa economisesti la transport in Napoli?

Pai daca ar fi sa facem un calcul, pentru a vizita toate obiectivele din zona orasului Napoli costul transportului pentru o persoana ar fi:
Doua bilete pe Alibus pentru transferul aeroport – Napoli – aeroport 6 euro
O zi de transport in Napoli pentru a vizita toate obiectivele de aici (ca nu poti sa ajungi aici si sa pleci direct in Pompei) 3.7 euro
O excursie la palatul Caserta dus-intors 7 euro
O excursie pe Vezuviu dus-intors(ca nu cred ca fie cineva sa-si doreasca sa innopteze in vulcan) 14.6 euro
O excursie la Pompei si Ercolano cu intoarcere in aceeasi zi in Napoli 8.4 euro
Si macar o zi pe Coasta amalfitana 7.6 euro
Total: 47.3 euro
Insulele nu le-am inclus pentru ca acolo te duci sa cheltui daca ai ce, nu sa faci economii, si probabil de aceea nu au facut niciun sistem de economisire. Dar am gasit o varianta mai ieftina pentru cele de mai sus: Unicocampania > artecard Tutta la regione pentru 3 zile cu detalii aici.
Cardul costa 32 de euro si acopera transportul timp de 3 zile pentru toate mijloacele de transport din Napoli, trenul Circumvesuviana, trenurile pe care se poate circula cu bilet Unicocampania si autobuzele SITA de pe Coasta Amalfitana. In plus acopera intrarea gratuita la 2 obiective la alegere din lista de pe site (noi am ales doua care in total costau 24 euro, ca sa fim siguri ca-si merita banii acest card) si o reducere de 50% la urmatoarele obiective din lista de pe site, tot pe parcursul celor 3 zile. Nu este inclus transportul din Pompei pe Vezuviu, cel de 10 euro.
Exista si un card de 7 zile, dar acesta nu include niciun fel de transport.
Le-am cumparat de la un ghiseu din gara si doamna de acolo ne-a spus ca sunt valabile din momentul primei taxari si pana la 12:00 noaptea a treia zi. Noi aveam avionul a patra zi dimineata, pe la 6:00 si, surpriza, au fost valabile! Deci pana la urma au acoperit 72 de ore in total.
Banii economisiti i-am folosit apoi pe un pranz copios in Amalfi, dar a meritat din plin!

Despre Napoli am mai scris:
Vizita in Italia - A Napoli
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea I
Unde se mananca bine in Napoli
Cazare si cumparaturi de suveniruri in Napoli
Obiective gratuite de vizitat in Napoli
Obiective turistice de vizitat in Napoli I (Catacombe di San Gennaro)
Obiective turistice de vizitat in Napoli II (Capela San Severo, Teatrul San Carlo si Complexul Santa Chiara)
Harta cu obiectivele turistice din Napoli
Langa Napoli - Palatul Caserta
Langa Napoli - Teapa la Vezuviu
Langa Napoli - Pompei, orasul scos din lava
Langa Napoli - Coasta amalfitana (Positano, Amalfi si Ravello)

Etichete: , ,