Cazare si cumparaturi de suveniruri in Napoli

Din nicio destinatie nu m-am intors fara un obiect cumparat ca amintire. Aici in Napoli si pe Coasta amalfitana am gasit insa locul prielnic pentru acest tip de cumparaturi. Nu stiam ce sa aleg mai intai din toata oferta bogata si destul de ieftina, cel putin in Napoli (1 euro magnetul), pusa la dispozitia turistilor!


Suveniruri in Amalfi
Suveniruri in Amalfi


Cazarea in Napoli

In Napoli cazarea este din belsug! Noi am rezervat un hotel de 3 stele aproape de castelul Nuovo. Micul-dejun, specific italian, a fost alcatuit doar din chestii dulci: cornuri, dulceata, paine prajita, cafea si suc. Ne-a fost insa suficient pentru zilele cat am poposit acolo. Locatia a fost excelenta: la multe dintre obiectivele vizitate am ajuns pe jos, autobuzul care ajungea la gara si cel care mergea la aeroport avea statia la cateva minute de hotel si, in plus, zona parea linistita.
Napoli nu este un oras primitor, asa ca atunci cand am cautat cazare eram ingrozita sa nu nimeresc in cine stie ce cartier rau famat dintr-un oras deja rau famat. Din ce am vazut la fata locului hotelul este bine sa fie langa o statie de autobuze pentru mai multe variante de transport, dintre care macar una sa ajunga direct la gara. Da, in apropierea garii ar fi o varianta, dar am nimerit seara pe acolo si m-am simtit la fel de in siguranta ca in Ferentari. Daca nu ar fi parut suspect, am fi luat-o la fuga!

La cumparaturi prin Napoli

De suveniruri, nu de haine. In vacante nu imi place sa pierd timpul la cumparaturi de haine. Cu suvenirurile este insa alta poveste: ele marcheaza specificul zonei (chiar daca pe 95% din ele scrie made in China) si in plus magazinele mici ticsite de obiecte, in care trebuie sa cauti atent pentru a gasi cele mai potrivite cadouri, imi trezesc senzatia de vacanta.
In Napoli am nimerit accidental pe o strada care are numai magazine de suveniruri, Via San Biagio dei Librai, de la Santa Chiara, pana aproape de gara.

In prima parte a ei, aproape de Santa Chiara, magazinele vand tot felul de figurine care ilustreaza scene de Craciun (chiar si in martie!). Dupa aceea este plin de buticuri cu magenti, tricouri si vederi cu Napoli.
Scene cu nasterea lui Iisus in Napoli
Scene cu nasterea lui Iisus in Napoli
In Amalfi, pe strada principala, este un alt rai al cumparaturilor de cadouri, diferite insa de cele din Napoli, cu mici exceptii: solnite cu Amalfi, sapunuri si bomboane in forma de lamaie (simbolul zonei) si multe obiecte ceramice pictate in culori vii. Este un paradis pentru ochii de turist! Sunt mai scumpe ca in Napoli, dar nu te poti abtine sa nu cumperi!

Suveniruri in Napoli
Suveniruri in Napoli

Despre Napoli am mai scris:
Vizita in Italia - A Napoli
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea I
Mijloace de transport in Napoli si in regiunea Campania - Partea II
Unde se mananca bine in Napoli
Obiective gratuite de vizitat in Napoli
Obiective turistice de vizitat in Napoli I (Catacombe di San Gennaro)
Obiective turistice de vizitat in Napoli II (Capela San Severo, Teatrul San Carlo si Complexul Santa Chiara)
Harta cu obiectivele turistice din Napoli
Langa Napoli - Palatul Caserta
Langa Napoli - Teapa la Vezuviu
Langa Napoli - Pompei, orasul scos din lava
Langa Napoli - Coasta amalfitana (Positano, Amalfi si Ravello)

Etichete: , ,