Ulpia Traiana Sarmizegetusa, jud. Hunedoara

Inainte de Sarmizegetusa Regia am fost la Ulpia Traiana Sarmizegetusa. O cunosteam de la orele de istorie, stiam ca a fost capitala Daciei cucerite de Traian si mai tineam minte multiplele dati cand ma chinuisem sa-i pronunt numele corect si tot iesea o Sarmisegetuza, ca imi suna mie mai bine.

Coloana din Ulpia Traiana Sarmizegetusa
Coloana din Ulpia Traiana Sarmizegetusa

Cum se ajunge la Ulpia Traiana Sarmizegetusa?


Drumul pana acolo este simplu si asfaltat, exact cum place celor care vor sa vada cat mai multe frumuseti din masina! De la Hateg spre Caransebes si mai departe, spre Timisoara, soseaua trece printr-o comuna numita Sarmizegetusa. Imediat dupa intrarea in localitate, intre doi stalpi pe partea stanga este semnalizata cu un afis mare „Ulpia Traiana Sarmizegetusa capitala Daciei romane”. Masina se poate lasa in parcarea de langa si de acolo mai sunt 500 m pana la ruinele cetatii, care se parcurg pe jos.


 In Ulpia Traiana Sarmizegetusa


In 2011 am platit o taxa mica de intrare, 3 lei/persoana daca imi amintesc bine.
Drumul din parcare pana la cetate se face pe o poteca pe langa gradinile oamenilor. Odata ajunsi in cetate tot ce-am putut sa facem a fost sa ne plimbam printre pietrele si coloanele ramase in picioare pana azi. Din pacate nicio cladire nu si-a pastrat forma initiala asa ca doar ne puteam imagina cum au aratat ele in vremea de glorie. Erau marcate Amfiteatrul Roman, Basilica si diversele temple ale zeilor.

Forul din Ulpia Traiana
Forumul din Ulpia Traiana
Cand imaginatia noastra a secat si deja nu ne mai puteam inchipui constructii marete peste pietrele din fata noastra ne-am decis sa ne intoarcem. Toata vizita a durat cam o jumatate de ora.    
 
Dupa ce am vazut ambele cetati ma gandeam sa fac o comparatie intre ele, dar bineinteles ca Sarmizegetusa Regia este mai de impact datorita pozitiei geografice, in munti, intre paduri verzi si datorita constructiilor ciudate de acolo. Totusi Ulpia Traiana Sarmizegetusa are si ea aproape 2000 de ani in spate si numai pentru acest lucru merita si ea vizitata.

Ulpia Traiana Sarmizegetusa pe harta:

View Larger Map

Etichete: , ,