Rapa Rosie de la Sebes, jud. Alba

Desi trecusem de cateva ori prin Sebes pana in 2011, spiritul meu de observatie dezvoltat nu a reusit sa remarce dealul rosu din dreapta soselei. De aceea, cand planuiam un tur prin Apuseni pentru vara lui 2011 si cautam obiective de vizitat am fost foarte surprinsa cand am citit despre Rapa Rosie si am inclus-o imediat in tur.


Cum se ajunge la Rapa Rosie?

Aproape de intrarea in Sebes dinspre Sibiu, exista un sens giratoriu imediat dupa Petrom. Drumul spre Rapa Rosie este cel care duce in localitatea Daia Romana. Pentru Daia Romana am cotit la dreapta chiar pe langa giratoriu, pe strada Garii. Am ales acest traseu la recomandarea unui baiat din benzinarie, pentru a evita toata aglomeratia Sebesului, un oras sufocat de masini. Am mers pe strada Garii pana la o intersectie in T, ajungand in dreptul unei biserici si de acolo am luat-o la dreapta pe strada Calarasi. Strada Calarasi este cea care ajunge si in Daia Romana, dar pana acolo, pentru Rapa Rosie se face un drum la stanga, in dreptul unei unitati militare. Drumul este asfaltat in prima parte dar dupa cativa metri asfaltul dispare. Nu ne-am incumetat sa ajungem cu masina pana in dreptul rapei, asa ca am lasat-o pe marginea potecii si am luat-o pe jos.

Drumul spre Rapa Rosie
Drumul spre Rapa Rosie

Ce este la Rapa Rosie?

Dealul pe care s-a format Rapa Rosie este format din argile si gresii sapate in timp de apa pana ce au ajuns la formatiunile de astazi. Spectaculosa este in special culoarea rosiatica a formatiunilor si contrastul pe care il face cu vegetatia dimprejur. Sunt foarte curioasa cum se vede iarna, in zapada. Imi place mult sa vizitez ciudateniile naturii si am trecut Rapa Rosie pe lista de ciudatenii.
Rapa Rosie din Sebes, Alba
Rapa Rosie din Sebes, Alba

Rapa Rosie
Rapa Rosie
Formatiunile din Rapa Rosie
Formatiunile din Rapa Rosie

Partea interesanta este ca Rapa Rosie nu este singura de acest fel de la noi din tara. Eu am mai vazut si surorile ei, Groapa Ruginoasa din Apuseni si Rapa Neagra din Mehadia, asa ca poate or fi chiar mai multe de atat.  

Rapa Rosie din Sebes, pe harta:
View Gropi in a larger map

Etichete: , , ,