Rapa Neagra din Mehadia, jud. Caras-Severin

Daca despre Rapa Rosie din Sebes si Groapa Ruginoasa din Apuseni stiam de ceva timp si chiar le-am vizitat in 2011, despre surata lor creola, Rapa Neagra din Mehadia, am aflat abia anul asta. Intre timp au aparut pe net si cateva poze cu ea.


Rapa Neagra din Mehadia
Rapa Neagra din Mehadia

Cum se ajunge la Rapa Neagra din Mehadia?

Nu a fost propriu-zis un obiectiv pe lista de vacanta de anul acesta, dar stiind de ea, cand am trecut pe drumul de la Baile Herculane spre Timisoara am fost atenta in jur si intr-adevar, din goana masinii, am reusit sa zaresc Rapa Neagra dupa intrarea in Mehadia, pe stanga drumului, in spatele caselor.
 

Ce este la Rapa Neagra din Mehadia?

Rapa Neagra este constituita din roci sedimentare care din cauza fenomenelor naturale(ploi, inghet), au fost dezvelite de stratul moale de la duprafata, ramanand azi doar formatiunile negre ce se pot vedea din sosea.

Rapa Neagra vazuta din sosea
Rapa Neagra vazuta din sosea

Nu ne-am apropiat de ea, ba nici macar nu au oprit masina ca sa o vedem dintr-o pozitie statica, dar nici nu stiu daca merita o excursie pana la ea. Ce am vazut eu din sosea mi-a fost suficient!

Rapa Neagra din Mehadia pe harta:

View Gropi in a larger map

Etichete: , ,