Plajele din Sithonia, Halkidiki

Plaja, soare si mare! Ce altceva mai este necesar pentru a trai sentimentul de vacanta? Sithonia, al doilea brat al peninsulei Halkidiki, are toate astea si mai mult: este un colt de rai la doar 700 km de Romania! Stiu ca suna a reclama de tv cu 3 fete aproape dezbracate care alearga prin valuri, dar Halkidiki are pe bratul Sithonia printre cele mai frumoase plaje pe care le-am vazut.
Plaja in Sithonia
Plaja in Sithonia
Toata copilaria am fost la mare pe litoralul romanesc: plaje super aglomerate de cautai 20 de minute un loc unde sa-ti pui cearceaful. Daca stateai prea aproape de mal te improscau cu nisip cei care ieseau din apa, iar daca te asezai prea departe ii improscai tu pe altii. Conceptul de plaja pustie nu exista in realitatea mea.

Plaja Koviou

Prima plaja vizitata pe bratul Sithonia a fost plaja Koviou, imediat dupa orasul Nikiti. Nu se vede din sosea, dar exista un indicator pe dreapta drumului care o semnalizeaza. Este destul de greu de zarit asa ca noi am mers incet si l-am nimerit.
A fost dragoste la prima vedere cu Koviou: o plaja aproape pustie, destul de micuta, cu nisip auriu si o apa limpede ca cea de izvor. Din pacate in apa erau cateva pietre, dar fiind rotunjite nu ne-au dat batai de cap.

Plaja Kouviou
Plaja Kouviou
Apa limpede a Greciei
Apa limpede a Greciei
Apa de la Koviou
Apa de la Koviou


Plaja Kalogria

Cum, necum am reusit sa o ratam. Nu am vazut semnul care indica intrarea spre ea asa ca am trecut pe langa. Imi doream mult sa o vad in special din cauza numelui: Kalogria, extrem de melodios pentru o plaja.

Plaja Spathies

Spre Spathies exista un indicator vizibil din sosea. Plaja mi s-a parut mai frumoasa decat Koviou. Este la fel de pustie, cu nisip auriu si apa azur, dar mai are si copaci pe margine care fac umbra naturala. Dupa o baie scurta si aici ne-am urcat in masina si ne-am dus catre urmatoarea marcata pe harta.
Plaja Spathies
Plaja Spathies


Pe plaja Spathies
Pe plaja Spathies

Plaja din Porto Carras

Porto Carras, statiunea de lux a Sithoniei, are o plaja pe masura: luxoasa. In contrast cu primele doua pe care le vazusem, aceasta era atent amenajata, avea umbrelute, cabine de schimb si chiar dusuri. Nici nu mi-a venit sa ma dezbrac pentru o baie aici, cand totul in jur striga Dior.
Plaja din Porto Carras
Plaja din Porto Carras

Plaja din Porto Koufo

Plaja din Porto Koufo, din sudul Sithoniei, nu are nevoie de nicio semnalizare. Soseaua este chiar langa ea si mi se pare imposibil sa treaca cineva pe langa fara sa se opreasca. Am oprit masina si am sarit direct in apa: o apa calda, turcoaz si linistita, din cauza golfului format natural de cei doi munti care aproape ca se intalnesc. Si aici am gasit doar vreo 2-3 turisti rataciti.
Porto Koufou
Porto Koufou


Plaja din Porto Koufou
Plaja din Porto Koufou


Plaja Karidi, Vourvourou

Vourvourou are o plaja excelenta: Karidi. Statiunea este marisoara si mai are si alte plaje, dar dupa Karidi nu ne-au mai interesat altele. Este destul de aglomerata si destul de ingusta. Intrarea in apa este lina, cu nisip si mergi ceva pana ajungi la un nivel care sa permita innotul. In afara de apa limpede, cu albastrul ei minunat, cel mai mult mi-a placut nisipul de aici. Este atat de fin ca imediat m-a dus cu gandul la faina. Nu ma mai saturam sa ma plimb cu picioarele prin el. Nici nu prea am stat in apa din acest motiv. Ne-am intors si dupa croaziera la Athos aici, pentru o alta baie.


Nisipul de pe plaja Karidi
Nisipul de pe plaja Karidi
Plaja din Vourvourou
Plaja din Vourvourou
Sithonia mai are si alte plaje frumoase in afara de cele pe care le-am vizitat noi. Intr-o zi am reusit sa ne oprim pe toate cele de mai sus si sa vizitam si atractiile de pe bratul Sithonia.
Cand voi reveni in Halkidiki, pe langa plajele de mai sus mai vreau sa vad si plaja Orange, pe partea estica a bratului, intre Sarti si Vourvourou, plaja Paradisos, pe partea vestica, mai sus de Neos Marmaras, plaja din Ormos Panagias despre care am citit ulterior de bine si cat mai multe dintre plajele micute pe care le are Sithonia.

Intorcandu-ne pe Sithonia am reusit sa mai vedem:

Plaja Ampelos

Situata chiar in sudul bratului si destul de greu accesibila, noi am admirat-o doar de la un punct de belvedere situat pe soseaua principala. De departe parea destul de pustie si daca nu am fi fost pe fuga ne-am fi oprit si la ea.

Plaja Sarti

O minunatie de plaja dotata cu Blue Flag! In afara de nisipul fin, plaja lata, intrarea lina in apa, culoarea marii si valurile cel mai mult in Sarti mi-a placut peisajul: sa stai in mare si sa te uiti la munte este un vis! Si nu la orice munte, ci la Athos insusi!

Plaja Orange

Indicatorul spre plaja despre care citisem ca este frecvent ascuns de localnici era la locul lui. Dupa un drum forestier si o plimbare scurta prin padure am ajuns la plaja mult ravnita si foarte aglomerata: Orange beach. Nu are nisip, ci doar niste pietre imense pe care se poate face plaja. Apa are insa o culoare azur deschis si este atat de limpede incat si la cativa metri adancime se vedea fundul. Din cauza pietrelor din larg este ideala pentru snorkeling!

Vacantele in Halkidiki sunt minunate daca faci alegerea corecta! Incearca www.fliotravel.ro.
Plajele si atractiile din Sithonia, Halkidiki, pe harta:

View Plaje si atractii in Halkidiki in a larger map


In Halkidiki se mai pot vizita:
Plajele si atractiile din Kassandra, Halkidiki
Atractiile din Sithonia, Halkidiki
Croaziera la Muntele Athos

Etichete: , , ,