Excursie optionala in Grecia: Croaziera la Muntele Athos

Nu puteam sa-mi imaginez o vacanta in Halkidiki fara a vedea toate cele 3 brate ale peninsulei. Dupa atractiile din Kassandra si obiectivele si plajele din Sithonia a urmat Athos. Din pacate, desi am citit ca are cele mai frumoase plaje din Halkidiki, bratul Athos nu se poate vizita. Cel mult se pot vedea manastirile de pe el, dintr-o barca aflata la zeci de metri de coasta.

Stiind toate acestea am cumparat o croaziera de o zi spre muntele Athos. La prima ora a diminetii ne-am urcat pe vasul de croaziera din Ormos Panagias.

Plecare spre Athos din Ormos Panagias
Plecare spre Athos din Ormos Panagias


Captura pescarilor in Ormos Panagias
Captura pescarilor in Ormos Panagias


Dupa ce a ajuns in varful bratului, unde se afla muntele sfant Athos, vasul a cotit stanga mergand apoi paralel cu tarmul.
Muntele Athos
Muntele Athos
Pana la prima oprire am reusit sa vedem de pe vas toate cele 8 manastiri aflate pe partea dreapta a bratului. Ghidul de pe vapor ne povestea despre fiecare in parte si intre timp eu le faceam poze. Am avut mici dificultati cand am inceput sa scriu aceasta postare pentru ca nu mai stiam care manastire e in ce poza. Pana la urma am reusit sa descurc lucrurile, asa ca, in ordinea intalnirii lor dinspre muntele Athos spre Ouranoplis, manastirile vazute pe bratul Athos au fost:
1. Manastirea Sfantul Paul

Manastirea Sfantul Paul din Athos
Manastirea Sfantul Paul din Athos


Manastirea Sf Paul
Manastirea Sf Paul

2. Manastirea Sfantul Dionis

Manastirea Sfantul Dionis din Athos
Manastirea Sfantul Dionis din Athos

3. Manastirea Sf Grigorie

Manastirea Sfantul Grigorie din Athos
Manastirea Sfantul Grigorie din Athos
4. Manastirea Sfantul Simion
Manastirea Sfantul Simion din Athos
Manastirea Sfantul Simion din Athos
5. Manastirea Xiropotamos
Manastirea Xiropotamos din Athos
Manastirea Xiropotamos din Athos
Manastirea Xiropotamos
Manastirea Xiropotamos
6. Manastire Sfantul Pantelimon (este o manastire ruseasca si are al doilea clopot din lume ca marime)

Manastirea Sfantul Pantelimon din Athos
Manastirea Sfantul Pantelimon din Athos

Manastirea Sfantul Pantelimon
Manastirea Sfantul Pantelimon

7. Manastirea Xenofontos

Manastirea Xenofontos din Athos
Manastirea Xenofontos din Athos


Manastirea Xenofontos
Manastirea Xenofontos
8. Manastirea Dochiario

Manastirea Dochiario din Athos
Manastirea Dochiario din Athos

Manastirea Dochiario din Athos
Manastirea Dochiario

Vasul a avut o singura oprire, in Ouranoupolis, ultimul oras accesibil turistilor, inainte de a intra pe teritoriul manastirilor. In timpul pe care l-am avut la dispozitie ne-am plimbat pe stradutele inguste ale oraselului, am mancat ceva pe fuga si am vizitat Turnul din Ouranoupolis.

Straduta din Ouranoupolis
Straduta din Ouranoupolis

Turnul din Ouranoupolis
Turnul din Ouranoupolis

Vedere din Turnul din Ouranoupolis
Vedere din Turnul din Ouranoupolis


Marea vazuta din Turnul din Ouranoupolis
Marea vazuta din Turnul din Ouranoupolis
Ne-am intors apoi pe vas si am plecat spre Ormos Panagias unde am ajuns pe la 16:00, numai bine ca sa mai facem o baie la Vourvourou!

In Halkidiki am vizitat si celelalte doua brate:
Kassandra, cu plajele si atractiile ei
Sithonia, obiectivele turistice si
iar Sithonia, cu plajele ei superbe 
Vacantele in Halkidiki sunt minunate daca faci alegerea corecta! Incearca www.fliotravel.ro.

Etichete: , ,