Vacanta in Halkidiki, Grecia (transport, cazare si mancare)

In vara lui 2011 am fost in Halkidiki, Grecia. Era al treilea an cand veneam in Grecia si tot am plecat incantati de aici, in special de peisajele nemaipomenite! Halkidiki este peninsula cu 3 brate din nordul Greciei.

Peisaj din Halkidiki

Cum se ajunge in Halkidiki?

Variantele de drum din Bucuresti pana in Halkidiki nu sunt numeroase si avand in vedere ca noi am fost cu autocarul nu m-a interesat prea mult cum se ajunge aici. Ca traseu ales de sofer am avut: Bucuresti – Giurgiu – Ruse – Sofia – Salonic – Halkidiki. Am plecat pe la 8 seara si am ajuns la 11:00 a doua zi la hotel, in Halkidiki. De ce a durat atata un drum de 700-800 km din Bucuresti pana in Halkidiki? Pentru ca am facut opririle standard pe care le fac toate autocarele(in Bulgaria vreo 2-3 opriri dintre care binecunoscuta „La steaguri” si inca una in Grecia) si am mai stat ceva timp in Salonic. In Salonic am vizitat biserica Sf. Dumitru si am mai facut un popas in port. Aici mi-am dat seama, ca in fiecare an la prima intalnire cu marea, dupa ce i-am simtit gustul sarat si i-am auzit cantecul valurilor, ce dor mi-a fost de ea!
Oprire in Bulgaria - La steaguri

Portul din Salonic
Portul din Salonic
Calatoria cu autocarul nu a fost prea comoda: nu-mi place sa fiu trezita noaptea din 3 in 3 ore, dar a avut si avantajele ei: a fost ieftina si nu ne-am facut griji referitor la care este cel mai bun traseu pana in Halkidiki, unde sa alimentam pe drum etc.
Cu masina, variantele de drum pana in Halkidiki sunt:

Varianta 1 Bucuresti-Halkidiki:

Este deja clasica pentru soferii de autocar. Noi am parcurs-o in aproximativ 12 ore, cu opriri si stat cam o ora prin vami. Desi are multe portiuni de autostrazi, drumurile nationale din aceasta varianta trec prin localitati. Vama de la Kulata este insa destul de mare si se trece repede de ea.
Romania: Bucuresti - Giurgiu
Bulgaria: Ruse - Plevna - Sofia - Kulata
Grecia: Serres - Salonic - Halkidiki
Total: 725 km


Varianta 2 Bucuresti - Halkidiki:

Este un drum plin de masini de Romania, fiind si drumul cel mai scurt spre Thassos. Avantajul lui este ca trece prin putine localitati, iar marele dezavantaj este ca vama la Makaza este mica, deci timpul recuperat pe traseu poate fi pierdut in ea. Majoritatea GPS-urile nu vad trecerea prin Makaza si de aceea am dat ca destinatie Kardzali si de acolo am mers dupa indicatoare pana la Komotini, in Grecia.
In Grecia, dupa Asprovalta se poate ajunge mergand pana in Salonic pe autostrada si de acolo in Halkidiki, tot pe autostrada sau de-a dreptul, cum am incercat noi, prin Riza - Vavdos - Simantra. Drumul este mai anevoios, dar mult mai scurt si peisajul este de vis! 
Romania: Bucuresti - Giurgiu
Bulgaria: Ruse - Valiko Tarnovo - Stara Zagora (cu serpentine)/ Nova Zagora (mai lin) - Kardzali - Makaza
Grecia: Komotini - Kavala - Salonic sau nu - Halkidiki
Total: 733 km



Cazare in Halkidiki

Dintre cele 3 brate ale peninsulei Halkidiki (Kassandra, Sithonia si Muntele Athos) doar primele 2 sunt accesibile turistilor. Pe al treilea brat se afla Muntele sfant Athos si se intra cu aprobare speciala, iar femeile nu au voie deloc. Avand in vedere acestea, am cumparat de la o agentie de turism cazarea la hotelul Sonia Village foarte aproape de Paralia Gerakinis, intre Kassandra si Sithonia, pentru a avea acces la ambele. Hotelul este de fapt un complex de vilute cu 6-8 camere si bungalouri, curat. L-am ales in special ca avea o plaja cu nisip aproape.

Piscina hotelului din Halkidiki
Piscina hotelului din Halkidiki
Plaja de langa Sonia Village

Kassandra este bratul mai animat si statiunile de aici seamana destul de mult cu cele de la noi: aglomerate, galagioase, cu muzica pe plaja. Sithonia este exact opusul: are doar vreo 2 statiuni mari, in rest plaje micute, destul de pustii si linistite. Locuri de cazare se gasesc atat in statiunile mari cat si pe langa plajele razlete. Tarifele de cazare sunt mai mari pe Sithonia. Dupa ce am vizitat ambele brate am si inteles de ce: pe Sithonia se afla niste plaje superbe cum credeam ca numai in Caraibe exista!

Transport in Halkidiki

Ca mijloc de transport exista un autobuz care face turul peninsulei si am avut la hotel afisat orarul lui, dar acum nu am reusit sa gasesc pe net un orar actualizat. Din pacate orarul de atunci nu se potrivea cu planurile noastre, asa ca am ales sa inchiriem o masina (3 zile in 2011 ne-au costat 129 euro plus benzina). Atunci mi-am dat seama ca cea mai buna varianta de transport aici este sa vii cu masina proprie. Sunt multe locuri frumoase de vizitat si multe opriri de facut. Drumul pe Sithonia si pe Kassandra este foarte bine asfaltat, putin ingust, cu o banda pe sens, dar ofera multe peisaje pitoresti.

Mancare in Halkidiki

Mie-mi place mancarea grecilor asa ca si aici am gustat din bunatatile locale. La hotel am avut demipensiune si fiind plin de romani mancarea semana mult cu cea de acasa, dar la pranz incercam specificul culinar al zonei in tavernele de langa. Am mancat niste paine prajita unsa cu ulei de masline, usturoi si mirodenii si niste calamari deliciosi.
Calamari deliciosi
Calamarii deliciosi
Paine prajita in stil grecesc
Paine prajita in stil grecesc

Desertul l-am primit din partea casei: un iaurt gras cu miere care se topea in gura.

Am vizitat in Halkidiki toate cele 3 brate, cat s-a putut din ele, adica:
Plajele si atractiile din Kassandra
Atractiile din Sithonia
Plajele din Sithonia
Croaziera la muntele Athos

Etichete: , , ,