Cetatea Prejmer, jud. Brasov

Dupa cum povesteam in postarea anterioara, anul asta, in Sambata mare, in loc sa frec geamuri si sa dau cu aspiratorul, m-am urcat in masina si am plecat la plimbare. Si ce bine a fost! Am reusit sa vedem Prejmerul, Harmanul si putin din Brasov.

Biserica fortificata de la Prejmer
Biserica fortificata de la Prejmer
Prima data am oprit in Brasov pentru niste cumparaturi. Vremea era destul de ploioasa, dar asta nu ne-a oprit sa ne continuam drumul.

Cum se ajunge la Prejmer?


In Brasov am urmat indicatoarele spre Buzau. Dupa iesirea din oras, am lasat Harmanul pe partea stanga si, cand drumul se desparte de cel de Sfantu Gheorghe, am facut la stanga si am urcat pe pod. Indicatorul cu Prejmer este amplasat chiar in locul in care se despart drumurile si noi l-am vazut in ultimul moment. Dupa coborarea de pe pod, Prejmer este prima localitate in care se intra. Am facut cam 15 km din Brasov pana aici.
In centrul comunei(un scuar cu flori) am luat-o la stanga spre cetate, care se vedea din soseaua principala. Intrarea se face prin parcul de langa cetate.

Cetatea Prejmer


Taxa de intrare in cetatea Prejmer: 8 lei
Program de vizitare al cetatii Prejmer:





Programul de vizitare al cetatii Prejmer
Programul de vizitare al cetatii Prejmer
Constructia bisericii a fost inceputa in 1218 de Ordinul Cavalerilor Teutoni si a trecut apoi sub patronajul abatiei cisterciene din Carta. La constructie au participat taranii si meseriasii sasi si abia in 1421 s-a inceput consolidarea fortificatiilor cetatii. Din 1999 cetatea Prejmer a intrat in patrimoniul UNESCO.


Macheta cetatii Prejmer
Macheta cetatii Prejmer
Biserica din Prejmer in interior
Biserica din Prejmer in interior
Am vizitat biserica si ulterior am urcat in zidurile cetatii, chiar la ultimul etaj. Am dat un ocol complet, desi arata ca un pod obisnuit. Am urcat in pod prin spatele bisericii, pe o scara intunecoasa, care parea sa nu duca nicaieri, dar te invita la explorat.
Scara spre podul cetatii
Scara spre podul cetatii
Podul cetatii Prejmer
Podul cetatii Prejmer
In dreapta bisericii, la primul etaj al zidului de aparare, se afla scoala veche.


Scoala veche din Prejmer
Scoala veche din Prejmer
Chiliile erau destul de mici si aveau o fereastra micuta ce dadea spre interior. Intreaga fortificatie a fost refacuta cu sprijinul unei asociatii nemtesti, de aceea explicatiile sunt si in limba germana.
Cetatea Prejmer vazuta de afara
Cetatea Prejmer vazuta de afara
In interiorul cetatii
In interiorul cetatii
Am petrecut cam o ora explorand biserica, podul si cam tot ce era de vizitat pe acolo si mi s-a parut extrem de interesant. Mi-a lipsit insa un ghid sau macar o brosura cu explicatii. Din Bucuresti pana aici sunt cam 200 km, deci se poate vizita si intr-o excursie de o zi, alaturi de biserica fortificata din Harman.
Cetatea Prejmer, pe harta:

View Larger Map

Harta cu alte obiective din zona Brasovului poti gasi aici.

Etichete: , , ,