Alte obiective in Thassos (Panagia, Theologos, Manastirea Arhanghelul Mihail, Piscina Giola)

In afara de diversele si minunatele plaje, insula mai ofera si alte obiective de vizitat.

Panagia

Este un sat traditional in nord-vest, situat chiar pe soseaua care inconjoara insula. Ne-am oprit de vreo doua ori in el. Mi-au placut foarte mult stradutele inguste, pe care nu incapea nici macar o masina, si casele foarte vechi, cu usile larg deschise, astfel incat am putut admira si interiorul lor(nu o fi fost frumos, dar a fost interesant).  Am mancat la o terasa tipic greceasca, in centru: bunica grecoaica statea la intrare si intampina turistii, tatal lua comanda, doi copii serveau la masa si probabil mama gatea. Bunicul statea de vorba cu alti greci la o masa. O plimbare prin Panagia ia maxim o ora.
 
Strada in Panagia
Strada in Panagia

Theologos

Un alt sat traditional aflat chiar in centrul insulei este Theologos. A doua sosea importanta leaga statiunea Potos de acest satuc(distanta intre Potos si Theolos este de 10 km). Satele noastre de munte sunt imense pe langa acesta care are 2 strazi cu sens unic: una care duce in capul satului si a doua care se intoarce de acolo. La capatul strazii se afla cimitirul si un munte cu aspect destul de ciudat. Ne-am oprit doar sa-i facem cateva poze. Nu am vazut niciun om cat ne-am plimbat pe acolo si din cauza asta locul parea parasit. Mi-au placut casele mici, vechi si inghesuite una intr-alta, dar parca era totusi prea pustiu pe acolo!

Casa veche in Theologos
Casa veche in Theologos
Dealul din Theologos
Dealul din Theologos

Manastirea Arhanghelul Mihail

In sudul insulei, inaltata pe munte, dar la granita cu marea este pozitionata aceasta manastire. Peisajul se vede superb de aici, deci merita o oprire macar pentru asta!
Athos vazut din manastirea din Thassos
Athos vazut din manastirea din Thassos
Intrarea in Manastirea Arhanghelul Mihail
Intrarea in Manastirea Arhanghelul Mihail

Piscina Giola

Pentru mine, acesta a fost obiectivul numarul 1 in Thassos. M-as fi dus degeaba daca nu as fi ajuns si aici! Intr-adevar drumul pana acolo este destul de greu, dar peisajul merita din plin! Giola este o piscina naturala alimentata de valurile ce se lovesc de stanci, dar care nu comunica cu marea. De aceea temperatura apei de aici este de aproximativ 27 de grade. Piscina este destul de adanca, iar pe fund sunt arici de mare.
Apa din piscina Giola
Apa din piscina Giola
Piscina Giola
Piscina Giola


Cum se ajunge la Giola?
Piscina se afla intre statiunea Potos si Manastirea Arhanghelul Mihail. La cativa km de Potos, dupa hotel Aeria, se face la dreapta pe un drum de tara, cu pamant rosu, printr-o livada de maslini. Drumul coteste dupa cativa zeci de metri la stanga si se merge pe el pana cand pare impracticabil. Noi am lasat masina unde am vazut ca mai erau parcate si altele, dar unii mai curajosi au coborat mai mult, chiar daca se strica rau drumul. De aici incepe mersul pe jos. Partea buna este ca pe pietre este scris „Giola” si sunt desenate sageti pe tot parcursul traseului. Pentru a ajunge la piscina se coboara, urmand sagetile, pe niste stanci imense printre maracini. Noi citisem inainte ca trebuie sa avem apa la noi si am apreciat sfatul, pentru ca dupa 20 de minute de mers prin soare, pe stanci, chiar am avut nevoie.
Cum arata drumul spre Giola
Cum arata drumul spre Giola
O surpriza in livada in care am lasat masina
O surpriza in livada in care am lasat masina
Dupa ce am ajuns, am stat cam o ora la piscina, facand poze. Nu am intrat in ea pentru ca fie te aruncai, fie coborai pe niste stanci pana acolo si iesirea din piscina parea mai complicata decat intrarea! Mai era si o pata mare de sange pe o stanca, chiar langa, semn ca mai fusesera neexperimentati sau neatenti pe acolo!

Oricum, m-am bucur din plin de privelistea acestei minuni a naturii! 

Harta cu obiective turistice in Thassos

Etichete: , ,