In vizita la Vatican, in Roma (Catedrala San Pietro si Muzeul Vaticanului)

La finalul povestii despre Roma am lasat Vaticanul. Vaticanul, cel mai mic stat din lume, are propria banca, propria posta si propria politie. De vazut in acest stat de marimea unui cartier din Bucuresti ar fi Catedrala San Pietro (Sfantul Petru) si Muzeul Vaticanului.
Piazza San Pietro
Piazza San Pietro
O poarta a Vaticanului
O poarta a Vaticanului


Catedrala San Pietro (Sfantul Petru)

Vizitarea Catedralei este gratuita, dar intrarea este permisa doar dupa trece prin niste porti de verificare. Catedrala este impresionanta si odata intrat in ea iti vine greu sa crezi ca a fost facuta de mana omului. In mijlocul ei se afla mormantul Sfantului Petru, pe care Iisus a spus ca se va construi biserica Lui.

Catedrala San Pietro
Catedrala San Pietro

Sculpturi din Piazza San Pietro
Sculpturi din Piazza San Pietro


Catedrala San Pietro - interior
Catedrala San Pietro - interior

Cupola Catedralei San Pietro

Tarif vizitare(2013): 7 euro cu liftul
                                 6 euro pe scari
Dupa vizitarea catedralei se poate urca in cupola acesteia. Din aprilie pana in septembrie urcarea este permisa intre orele 8:00 – 18:00, iar din octombrie pana in martie intre orele 8:00 – 16:45.
Mai multe informatii puteti gasi pe siteul Basilicii Sfantul Petru.
Din pacate liftul nu te duce pana in varful cupolei, ci doar pana la baza ei. De acolo urmeaza o urcare pe scari, indiferent de biletul achitat, urcare nerecomandata celor claustrofobi. Scarile serpuiesc in jurul cupolei, formand un culoar ingust, cu peretii inclinati, cu geamuri doar din loc in loc. Lucrurile nu ar fi atat de dure daca urcarea s-ar face pe rand, dar avand in vedere numarul turistilor acest lucru este imposibil. Imaginati-va atunci un sir de oameni care urca prin acest culoar ingust, unii dintre ei oprindu-se in dreptul geamurilor pentru a face poze si blocandu-i pe cei din spate. Din pacate, eu nu am reusit sa ajung in varf pentru ca m-am speriat cand m-am vazut blocata intre doi pereti inclinati, prea apropiati de mine, o persoana in fata care nu mai inainta, alta in spate care ma indemna sa avansez si niciun geam prin preajma!
Baza cupolei San Pietro
Baza cupolei San Pietro

 Mormintele papilor

Mormintele papilor se pot vizita din aprilie pana in septembrie intre 7:00 si 18:00 si din octombrie pana in martie intre 7:00 si 17:00. Este un loc impresionant mai ales prin linistea care se mentine acolo in ciuda numeroaselor grupuri de turisti care le viziteaza constant. Pozele nu sunt permise aici.

Necropola

Tarif vizitare(2013): 13 euro
Sub Vatican se intinde un „oras al mortilor”, Necropola, care se poate vizita cu o rezervare facuta din timp. In urma excavarilor s-a descoperit aici mormantul Sfantului Petru. Toti vizitatorii Necropolei trebuie sa aiba peste 15 ani si sa nu sufere de afectiuni grave, nici de claustrofobie.
Pentru vizitare este necesara o rezervare pe email la scavi@fsp.va,  sau pe fax la +39 06 69873017, in care sa se precizeze numarul si numele doritorilor, limba in care se va tine turul si ziua aleasa pentru tur.
Informatii mai multe se pot gasi pe pagina Necropolei.

Muzeul Vaticanului

Tarif vizitare(2013): 16 euro
Intrarea in Muzeul Vaticanului
Intrarea in Muzeul Vaticanului

Iesind din Catedrala San Pietro si urmand in stanga zidul Vaticanului se ajunge la intrarea in Muzeu. Aici se pot vedea picturi, sculpturi, obiecte bisericesti si, in finalul turului, Capela Sixtina. Capela Sixtina este locul in care cardinalii aleg un nou papa.
Asteptam cu nerabdare finalul turului pentru a vedea celebra pictura a lui Michelangelo, „Crearea lui Adam”. Pictura se afla pe tavan si este foarte mica in comparatie cu ce ma asteptam eu sa gasesc. Mi-a luat cateva minute pana am localizat-o, pentru ca toti peretii si tavanul sunt incarcati cu picturi. Nici aici nu ne-am permis sa facem poze.

Pentru a sari peste coada de intrare la muzeu biletele se pot cumpara si online de pe siteul de bilete.

Pictura din Muzeul Vaticanului
Pictura din Muzeul Vaticanului
Sculptura din Muzeul Vaticanului
Sculptura din Muzeul Vaticanului
Vitraliu in Muzeul Vaticanului
Vitraliu in Muzeul Vaticanului
Oricat de putin timp am avut in Roma, intotdeauna mi-am lasat loc si pentru Vatican. Nu am vizitat de fiecare data muzeul si inca mai am necropola de vazut, dar Catedrala Sant Pietro ne-a revazut chiar si in scurtele vizite de o zi.
Alte obiective turistice in Roma

Etichete: , ,