4 Biserici impresionante in Roma (Santa Maria in Cosmedin=Bocca della Verita, Santa Maria Maggiore, San Giovanni in Laterano, Cripta calugarilor capucini)

O alta fata a Romei este cea religioasa. Adapostind Vaticanul, orasul devine un important centru al crestinatatii, iar biserici se gasesc la tot pasul. Pentru cei pasionati cred ca se poate petrece o saptamana intreaga in Roma vizitand numai biserici. Mai jos am amintit doar pe cele 4 biserici care m-au impresionat in Roma. Toate intrarile in ele sunt gratuite.



Santa Maria in Cosmedin

Se gaseste pe via Luigi Petroselli, aproape de Piazza Venezia si in fata ei opresc majoritatea autobuzelor turistice. Santa Maria in Cosmedin este cunoscuta in special datorita monumentului Bocca della Verita, aflat la intrare. De obicei trebuie sa astepti la coada pentru a-ti baga mana in Bocca della Verita si a vedea daca ti-o reteaza sau nu. Si mai trebuie si sa platesti(parca 2 euro costa in 2010)! Aflandu-ne acolo am intrat si in biserica unde am gasit craniul Sfantului Valentin, cel serbat de indragostiti.

Bocca della Verita
Bocca della Verita



Sfantul Valentin
Sfantul Valentin


Craniul Sfantului Valentin
Craniul Sfantului Valentin


Santa Maria in Cosmedin
Santa Maria in Cosmedin

Santa Maria Maggiore

Este prima biserica pe care am vizitat-o in Roma si de aceea am ramas atat de impresionata de ea. Dupa aceea am vazut ca celelalte, desi mai mici, seamana la arhitectura cu ea. Am citit pe net ca Santa Maria Maggiore este cea mai mare biserica din Roma inchinata Fecioarei Maria. Sta cu spatele la via Cavour si este de asemenea inclusa in circuitele turistice cu autobuzul.


Santa Maria Maggiore
Santa Maria Maggiore


Vitraliu din Santa Maria Maggiore
Vitraliu din Santa Maria Maggiore


Detalii din Santa Maria Maggiore
Detalii din Santa Maria Maggiore

Plan Santa Maria Maggiore

San Giovanni in Laterano

Este catedrala unde Papa oficiaza slujbe in calitate de Episcop al Romei si de aceea este cea mai importanta basilica papala din Roma, chiar mai importanta decat catedrala Sf. Petru.  Citind toate astea inainte de a ajunge la Roma am zis ca trebuie neaparat vazuta. San Giovanni in Laterano se afla in Piazza di San Giovanni in Laterano si se ajunge usor la ea luand metroul pana la statia San Giovanni(linia A) sau autobuzul 117 de pe via Corso sau de la Colosseum.


San Giovanni in Laterano
San Giovanni in Laterano


San Giovanni in Laterano statui din interior
San Giovanni in Laterano statui din interior


San Giovanni in Laterano in interior
San Giovanni in Laterano in interior

Cripta calugarilor capucini

Cripta se afla langa biserica Santa Maria della Concezione dei Cappuccini, pe via Vittorio Veneto. Noi am platit 2 euro in 2012, sub forma de donatie, pentru vizitarea ei, fiind separata de biserica. Este unul dintre cele mai macabre locuri in care am fost si, probabil din acest motiv, nu am avut voie sa facem poze. Dar pe net am vazut o groaza de poze din interior. In interior, oriunde intorci capul se vad ramasite umane. Camerele(6 la numar) sunt tapetate cu diverse tipuri de oase si cateva dintre ele au si schelete intregi expuse in diverse pozitii. Din tavan atarnau candelabre din oase, dar preferatele mele au fost decoratiunile de perete din oase pelviene dispuse sub forma de fluturas cu un craniu in prelungire. Eu vazusem poze pe net inainte, dar sotul meu nestiind la ce sa se astepte a fost socat de peisaj.   Cripta calugarilor capucini se poate vizita in fiecare zi, mai putin joia, intre  9:00 si 12:00 sau intre 15:00 si 18:00.

Intrare cripta calugarilor capucini
Intrare cripta calugarilor capucini
Biserici impresionante sunt multe in Roma dar nu am vrut sa ne concentram pe ele asa ca am vizitat si alte obiective turistice.

Etichete: , ,