Obiective gratuite de vizitat in Roma (Fontana di Trevi, Columna lui Traian, Pantheon, Circus Maximus, Piramida lui Cestius)

Din fericire, fata de alte orase, Roma are multe obiective turistice gratuite, in aer liber. Pur si simplu mergi pe strada si cand ai cotit la dreapta ramai uimit de ce vezi.



Fontana di Trevi

Exact acelasi lucru mi s-a intamplat la Fontana di Trevi.  Eram prima data in Roma cu o ditai lista deobiective descarcata de pe net si nicio idee unde as putea sa le gasesc in marele oras. Asa ca ne-am luat dupa indicatoarele turistice. In principiu este o idee destul de buna, dar prefer harta si experienta de atunci mi-a confirmat preferinta. Plecand pe jos la plimbare pe stradute am reusit sa ratam cu brio toate obiectivele din centru pana am vazut un indicator cu Fontana di Trevi.

L-am urmat ca sa bifam macar un punct de pe interminabila lista. Nici nu stiu la ce ma asteptam, dar sigur nu la piateta plina de oameni de parca se dadea ceva gratuit. Noi veneam de undeva din spatele fantanii(de pe via Poli) si nu intelegeam ce faceau toti acei oameni acolo, la ce se uitau atat de fascinati si ce tot pozau. Dupa cativa pasi am avut sentimentul de “Uau! Incredibil!”.  E ca o particica din mare in mijlocul cladirilor vechi, iar culoarea apei mi-a amintit de Grecia.
Bineinteles ca toata lumea se imbulzea la poze in fata ei si toata lumea arunca bani in ea in speranta revenirii la Roma!

Apa din Fontana di Trevi
Apa din Fontana di Trevi
Sculpturi Fontana di Trevi
Sculpturi Fontana di Trevi

Aglomeratie la Fontana di Trevi
Aglomeratie la Fontana di Trevi
Fontana di Trevi
Fontana di Trevi

Columna lui Traian

Columna se afla in Piazza Venetia, alaturi de un intreg parc arheologic. La ea nu am vazut sa se inghesuie lumea ca la celelalte obiective, dar dupa ce am invatat de atatea ori la istorie despre razboiul daco-roman sculptat pe columna mi s-a parut normal sa o includem pe lista. In plus, daca badea Cartan s-a dus pe jos pana la Roma doar ca sa o vada puteam si noi sa-i acordam 10 minute daca tot eram pe langa ea!


Columna lui Traian baza
Columna lui Traian baza


Columna lui Traian
Columna lui Traian


Columna lui Traian
Columna lui Traian


Columna lui Traian detaliu
Columna lui Traian detaliu



Pantheon

Gratuit am intrat si la Pantheon. Pantheonul, fost templu al tuturor zeilor, actuala biserica crestina, se afla intr-o piateta(Piazza della Rotonda) unde se ajunge tot de pe niste stradute inguste.  Are o forma circulara si o gaura rotunda in tavan(oculus) prin care se vede cerul.


Pantheon oculus
Pantheon oculus


Pantheon descriere
Pantheon descriere


Mormantul lui Vittorio Emanuele II in Pantheon
Mormantul lui Vittorio Emanuele II in Pantheon


Piazza della Rotonda in fata Pantheonului
Piazza della Rotonda in fata Pantheonului


Pantheonul vazut printre cladiri
Pantheonul vazut printre cladiri


Circus Maximus

Circus Maximus,  un mare stadion amenajat pentru intrecerile cu calesti in Roma antica, este astazi doar o groapa imensa, folosita ca parc. Daca nu aveti mult timp la dispozitie, parcul ramas in urma marii constructii poate fi vazut si din autobuzul care trece pe via del Circo Massimo.


Circus Maximus - ce a mai ramas
Circus Maximus - ce a mai ramas


Circus Maximus - ce a mai ramas
Circus Maximus - ce a mai ramas


Piramida lui Cestius

La prima vizita, nici macar nu stiam de existenta ei in Roma. Am descoperit-o ulterior intr-un ghid turistic si de cand i-am vazut poza am zis ca trebuie sa o vad si pe viu. Ea a fost construita ca mormant al lui Gaius Cestius si se afla foarte aproape de Porta San Paolo.  In realitate este foarte mare si mi-a parut bine ca mi-am facut timp si pentru ea nefacand parte din circuitele turistice clasice.


Piramida lui Cestius
Piramida lui Cestius
In afara de cele de mai sus, pentru cei care cauta obiective gratuite in Roma, orasul isi ofera pietele cochete, bisericile impresionante, privelistile de pe cele 7 coline pe care este construit si 
Alte obiective turistice in Roma

Etichete: , ,